Wednesday, April 02, 2014

dah lama xupdate blog... 
nak cite ckit pasal kerja kerja.....



bila dah jadi orang dewasa nie... apa yang de dalam fikiran hanyalah keje dan duit... aisy!!!! bosan betul lah.... 

aku nih keje sebagai apa sebenarnya?????
i'm a nurse and i work at operation theater.. huhuhu...
mase xde kerja nak kerja, bile dah keje malas nak keje... kuat betul dugaan nih.... kenapa agaknya aku dapat keje nih? Adakah kelulusan diploma atau aku sememangnya layak atau bla bla bla??????...

tapi mak ayah aku selalu pesan  kenapa kite dapat keje tu???? tengok berapa ramai nak keje tapi smpai skang menganggur... alhamdullillah dengan rezeki ko ada skang ni...
  tapi mengapa??? sebab.... kita ada kelebihan dalam setiap kerja yang kita perolehi dan  ALLAH xpernah bebankan hambanya dengan bebanan yang tidak mampu hambanya lalui....  dan kerja bukan beban... keje ni adalah kebajikan jika dipasang dengan niat yang betul (bergantung) ... kerja ni adalah fardhu kifayah.. kalau kita tak boleh buat orang lain boleh buat...
jadi sekarang aku ngah latih diri aku untuk mencintai pekerjaan aku skang... iaitu belajar dan cari apa yang boleh buat kite jadi suke dengan keje kite...  and now...



 macam mana ye.....   
keluar umah aku baca doa nie....... semoga dipermudahkan segala urusan...




balik kerja kita tawakal dengan keje yang kite buat.... amin


      
  apa-apa kerja yang kita buat samaada kita suka atau kita benci, ingat pada yang satu... kerja tu adalah salah satu betul rezeki
 ALLAH bagi kpd hambanya dan hanya insan2 terpilih yang layak melaksanakan tugasan itu (apa apa kerja asalkan halal disisi agama)... so, bersyukurlah dengan apa yang kita dapat dan ada sekarang ni...wsalam....

p/s ini untuk diri sendiri dan semua.... 




1 comment: